14Д2И32 - Понашање и молекуларна екологија пчела
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Понашање и молекуларна екологија пчела | |||
Акроним | 14Д2И32 | |||
Студијски програм | Ветеринарска медицина | |||
Модул | ||||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | уписан семестар у коме се слуша предмет | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са применом молекуларно-генетичких метода у проучавању екологије, понашања и заштите пчела. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Оспособљеност за примену молекуларно-генетичких метода у анализи понашања и екологије пчела и проучавању пчелињих патогена у функцији здравствене заштите и гајења пчела. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Теоријска настава: Генетичке анализе медоносне пчеле. Митохондријална и нуклеарна ДНК – процена генетичког диверзитета и заштита екотипова медоносне пчеле. Проток гена као индикатор миграторног пчеларења, комерцијалног гајења и интродукције матица. Молекуларна генетика у програмима гајења и селекције пчела на повећање отпорности на болести. Генетика понашања пчела. Коефицијент херитабилности хигијенског и неговатељског понашања ради супресије репродукције крпеља. Молекуларна карактеризација и типизација узрочника болести пчела и пчелињег легла. | |||
Садржај практичне наставе | Самостални истраживачки рад: Изолација ДНК, амплификација конзервираних региона митохондријалне ДНК, амплификација микросателита нуклеарне ДНК (PCR, real-time PCR, RT-PRC, PCR-RFLP, LAMP), визуелизација резултата гел-електрофорезом и секвенционирањем и анализа добијених резултата у анализи генома и молекуларног диверзитета пчела. Молекуларна детекција и идентификација патогена и паразита пчела. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Tеоријска настава: припрема семинарског рада, јавно излагање и критичка дискусија. Самостални истраживачки рад: извођење експеримента, анализа и дискусија резултата. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |