14С1И01 - Биотехнологија у ветеринарској медицини
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Биотехнологија у ветеринарској медицини | |||
Акроним | 14С1И01 | |||
Студијски програм | Ветеринарска медицина | |||
Модул | ||||
Тип студија | специјалистичке академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 8.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Уписан први семестар | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Да студенте оспособи да на основу познатих природних законитости и решења која постоје у природи,решaва проблеме у гајењу и заштити здравља животиња и у производњи намирница анималног порекла као и заштити животне средине | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент треба да разуме природне процесе на којима се занива биотехнологија, да зна како се ови процеси на рационалан начин могу и скористити и да ова знања примени у пракси. Студент мора да разуме етичке импликације примењене биотехнологије у сточарству и ветеринарској медицини. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Увод у биотехнологију и историјски развој биотехнологије. Примена биотехнологије у сточарству и ветеринарској медицини. Генетичка варијабилност, извори, врсте и методе утврђивања. Примена генетичких маркера у идентификацији и контроли порекла. Генска дијагностика и терапија. Маркерима асистирана селекција квантитативних особина. Генетички инжењеринг, основни принципи. Генетички модификовани организми, методе добијања. Трансгене животиње као биореактори у фармацеутској индустрији. Биотехнологија у репродукцији домаћих животиња: ВО МОЕТ, клонирење ембриона, сексирање семена и ембриона. Генетичко унапређење расе. Ефекти укрштања. Биотехнолошке методе у процесу очувања биодиверзитета. Биотехнолошке алтернативе у стимулацији раста животиња (пробиотици, пребиотици, фитобиотици, закишељивачи). Биотехнолошки додаци храни за животиње у циљу очувања животне средине (ензими, синтетске аминокиселине). Биотехнолошка решења у исхрани која утичу повољно на квалитет намирница анималног порекла (органске форме микроелемената, есенцијалне масне киселине).Социјални и етички аспекти примене биотехнологије. | |||
Садржај практичне наставе | Упознавање са радом лабораторија за генетичке манипулације. Упознавање са генетичким импликацијама примене репродуктивне технологије. Упознавање са молекуларно генетичким методама за идентификацију и контролу порекла. Упознавање са молекуларно генетичким методама у дијагностици и терапији. Савремене методе за утврђивање приплодне вредности домаћих животиња. Стицање знања из мониторинга хране за животиње у акредитованој лабораторији за испитивање хране за животиње. Употреба биотехнолошких додатака у оптимализацији оброка за животиње. Упознавање са молекуларним методама контроле здарвља јединки које служе у асистираној репродукцији (посета фармама и центрима за ВО и ЕМ) | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | 2 | ||
Методе извођења наставе | Теоретска настава са интерактивним учењем уз примену аудиовизуелних метода; практична настава у молекуларно генетичким лабораторијама, рад у центрима за ВО, менторска настава. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 25 | |
Практична настава | 15 | Усмени испит | 30 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 15 | |||
Семинари | 5 |