20И1О02 - Медицинска хемија
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Медицинска хемија | |||
| Акроним | 20И1О02 | |||
| Студијски програм | Ветеринарска медицина | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | интегрисане академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 4.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Уписан семестар у којем се слуша предмет | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Стицање знања и разумевање структура и особина једноставних и сложених молекула, упознавање хемијских реакција органских и неорганских једињења која су од пресудног значаја за одигравање процеса у ћелијама организма, као и хемијске законитости и механизме који су основа тих процеса. Лабораторијске вежбе обезбеђују савладавање основне лабораторијске технике као и способност коришћења лабораторијских процедура. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Након одслушаног курса из овог предмета студент треба да: - препозна и разуме структуру основних и сложених молекула, као и хемијске законитости које су од пресудног значаја за одигравање хемијских и биохемијских реакција у организму, - стекне способност интеграције теоријских знања и практичне вештине у лабораторијској пракси, - упореди и повеже структуре и својства органских једињења и биомолекула, - поседује практичне вештине самосталног и тимског рада у теоријском излагању тако и у лабораторијским анализама, - савлада и самостално користи методе аналитичке хемије, квалитативнe и квантитативнe анализe, - стекне сигурност у лабораторијском раду, - решава самостално задатке из хемије рачунским путем. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Интра и интер молекулске везе. Ковалентне и нековалентне интеракције у биомакромолекулима. Термодинамичке промене хемијских реакција у живим системима. Вода, водени раствори, структура биомолекула као последица интеракције са водом. Хемијске равнотеже у воденим растворима. Механизам дејства и капацитет пуфера. Структура органских молекула. Хидроксилни и тиолни деривати угљоводоника. Карбонилни деривати угљоводоника. Карбоксилне киселине и биолошки важне супституисане киселине. Амини. Деривати карбоксилних киселина. Угљени хидрати, стереохемија, реактивност. Прости и сложени липиди. Структура и особине аминокиселина, пептида и протеина. Коензими. | |||
| Садржај практичне наставе | Квалитативна хемијска анализа. Раствори, пуфери, индикатори и pH. Квантитативна хемијска анализа. Анализа органских једињења. Квалитативна анализа угљених хидрата и липида. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Теоријска настава са интерактивним учењем, уз примену аудио-визуелних метода (PowerPoint презентације). Практичне вежбе се изводе индивидуално у експерименталној лабораторији. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 3 | Писмени испит | 45 | |
| Практична настава | 10 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 38 | |||
| Семинари | 4 | |||

