14I3I02 - Zaštita i spasavanje životinja u vanrednim situacijama
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Zaštita i spasavanje životinja u vanrednim situacijama | |||
Akronim | 14I3I02 | |||
Studijski program | Veterinarska medicina | |||
Modul | ||||
Tip studija | integrisane akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje potrebnih znanja koja omogućavaju samostalnu organizaciju i rešavanje problema zaštite i spasavanja životinja u vanrednim situacijama, kada preti ili je nastala opasnost i ugroženost od raznoraznih štetnih uticaja prirodnog ili antropogenog porekla. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student treba da zna kako da rešava probleme u vanrednim situacijama da bi se opasnosti i štete po ljude i životinje (stočarsku proizvodnju) izbegle ili ublažile. To podrazumeva da razume uzroke nastanka vanrednih situacija, da zna da proceni opasnost (ugroženost) životinja, da uradi plan zaštite i spasavanja i da zna na koga se može osloniti u zaštiti i spasavanju životinja (stočarske proizvodnje) u civilnoj zaštiti. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Značaj zaštite i spasavanja životinja, načela organizacije i nosioci zaštite i spasavanja životinja u Srbiji (1); pojam i uzroci vanrednih situacija i njihov uticaj na životinje i stočarsku proizvodnju (1); ugroženost životinja u vanrednim situacijama (prirodne katastrofe i elementarne nepogode - zemljotresi, poplave, odroni i klizanje zemljišta, suše i požari, jako nevreme, rat, epidemije, hemijski i nuklearni i dr.)(4); organizacija spasavanja životinja u vanrednim situacijama (3); ugroženost stočarske proizvodnje u vanrednim situacijama - RHB agensi i njihovo dejstvo u ravničarskom i brdsko-planinskom području (1); organizacija sapsavanja i zbrinjavanja životinja u vanrednom događaju - preventivne mere, dekontaminacija, novi smeštaj (1); ugroženost prehrambene proizvodnje animalnog porekla u vanrednom i RHB događaju (1); organizacija, spasavanje i zbrinjavanje stočne hrane (1); organizacija, spasavanje i zbrinjavanje namirnica animalnog porekla (1); | |||
Sadržaj praktične nastave | Interaktivna nastava u malim grupama na primerima vanrednih situacija i vanrednih događaja (10), izrada plana zaštite i spasavanja životinja u vanrednim situacijama (5), praktične vežbe na terenu (15) | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Teorijska, odnosno interaktivna nastava uz primenu savremenih audio-vizuelnih sredstava (nastavnih filmova i dr.), posete odgovarajućim centrima i ustanovama koje se bave problematikom zaštite i spasavanja, odnosno civilnom zaštitom (prisustvovanje pokaznim vežbama i slično). | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 45 | Pismeni ispit | 30 | |
Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 15 |