14I2O04 - Mikrobiologija sa imunologijom
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Mikrobiologija sa imunologijom | |||
Akronim | 14I2O04 | |||
Studijski program | Veterinarska medicina | |||
Modul | ||||
Tip studija | integrisane akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 10.5 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljnost drugim predmetima | Nema | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje osnovnih znanja o obliku, građi, fiziološkim i antigenskim karakteristikama patogenih i nepatogenih mikroorganizama, njihovoj ekologiji, rezistenciji na antibiotike, infekciji, imunološkim reakcijama organizma na antigene mikroorganizama i mikrobiološkim i imunološkim dijagnostičkim metodama. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student treba da zna da izvrši uzorkovanje materijala, utvrđivanje oblika i građe mikroorganizama radi identifikacije bakterija i gljivica u nativnim i obojenim preparatima, da zna kako se izvodi sterilizacija, da zaseje materijal na hranljive podčoge, izoluje mikroorganizam u čistoj kulturi i da ga identifikuje na osnovu kulturelnih i biohemijskih osobina, da ispita njegovu osetljivost na antibiotike, da zna da izvede serološke reakcije i pročita dobijene rezultate, da postavi kulturu tkiva, izvrši inokulaciju virusa i ustanovi citopatogene promene, da inokuliše kokošije embrione virusima, rikecijama i hlamidijama, da oboji preparate pripremljene od alantohorijalne i vitelusne membrane, da pripremi i oboji otisak preparat od moždanog tkiva inficiranog virusom besnila radi otkrivanja Negrijevih telašaca. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Uvod u mikrobiologiju (2). Oblik i građa mikroorganizama (4). Ekologija mikroorganizama (4). Fiziologija mikroorganizama (6). Rasprostranjenost mikroorganizama u prirodi (2). Mikroorganizmi kao sredstva biološkog rata (1). Genetika mikroorganizama (3). Imunitet i imunološke reakcije (18). Infekcija i otpornost organizma prema infekciji (5). Obavezni kolokvijum (1). Specijalna bakteriologija (18). Rikecije (1). Hlamidije (1). Kolokvijum (1). Mikologija (3). Opšta virusologija (7). Specijalna virusologija (12). Obavezan kolokvijum (1). | |||
Sadržaj praktične nastave | Upotreba mikroskopa u mikrobiologiji (3). Osnovni oblici bakterija (3). Osnovni oblici kvasaca i plesni (3). Bakteriološki sudovi i instrumenti, pranje i njihovo pripremanje za rad (3). Sterilizacija i aparati koji se koriste u mikrobiologiji (3). Bakteriološke podloge (3). Pripremanje preparata za mikroskopiranje (3). Prosta bojenja (3). Složena bojenja po Gramu i Gimzi (3). Bojenje kapsula i spora bakterija (3). Tehnika zasejavanja, identifikacija kolonija i dobijanje čistih kultura (3). Kulturelne osobine mikroorganizama (3). Fiziološke osobine mikroorganizama (3). Antibiogram i ispitivanje osetljivosti izolovanih bakterija na antibiotike, serološke reakcije (3). Kolokvijum (3). Staphylococcus spp., Streptococcus spp. (2), Erysipelothrix, Listeria, Corynebacterium spp. (2), Mycobacterium spp. (2), Bacillus anthracis (2), Clostridium spp. (2), Enterobacteriaceae (2), Pasteurella spp., Brucella spp. (2), Campylobacter spp., Leptospira spp. (2). Plesni (2). Hlamidije i rikecije (2). Primena kokošijih embriona u virusološkoj dijagnostici (2). Virusna hemaglutinacija i heminhibicija (2). Kulture tkiva i citopatogeni efekat (2). Herpesvirusi i rabdovirusi (2). Kolokvijum (2). | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
6 | 5 | |||
Metode izvođenja nastave | Teorijska nastava sa interaktivnim učenjem uz primenu audio - vizuelnih metoda (PowerPoint prezentacije), laboratorijske vežbe. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 10 | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 50 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 40 | |||
Seminari |